Jak ograniczyć hałas w centrach call center?

Biura call center to specyficzne miejsca pracy. Telemarketerzy w ciągu dnia wykonują kilkaset telefonów i rozmów. W efekcie powstaje hałas, który ich dekoncentruje i znacznie zmniejsza efektywność pracy.

Jak zapewnić komfort pracy telemarketerom?

Kwestią podstawową jest zmniejszenie poziomu hałasu. Rozmowy prowadzone przez pozostałych pracowników skutecznie rozpraszają utrudniając koncentrację i prowadzenie rozmowy z klientem. Ma to bezpośrednie przełożenie na wyniki osiągane przez pracownika.

Chcąc poprawić ich efektywność, należy zadbać o odpowiednią akustykę biura. Pomocne w tym zakresie będą ścianki akustyczne, które skutecznie wygłuszą nadmiar hałasu.

Jak wyciszyć biuro call center?

O odpowiedni poziom hałasu w biurze call center warto zadbać już na etapie jego organizowania. Najlepiej zacząć od wygłuszenia ścian oraz sufitu. W tym celu warto wykorzystać różnego rodzaju maty i pianki akustyczne. Można zastosować także gotowe panele akustyczne, które są bardzo łatwe w montażu.

Wygłuszenie pomieszczenia to tylko pierwszy krok, który poprawi jego akustykę. Kolejnym będzie odgrodzenie poszczególnych stanowisk pracy. Można wykorzystać do tego ekrany oraz akustyczne ścianki działowe.

Mobilne ścianki akustyczne

To bardzo praktyczne i uniwersalne rozwiązanie. W zależności od potrzeb można za ich pomocą izolować określone powierzchnie w biurze. Kółka lub nóżki ułatwiają szybkie przeniesienie ścianki w dowolne miejsce.

W biurach call center dodatkowego wyciszenia wymagają także poszczególne stanowiska. Rozmowa prowadzona przez sąsiedniego telemarketera skutecznie może rozproszyć i wytrącić z rytmu pracy. Można temu zapobiec dzięki niewielkim ekranom umieszczanym na bokach każdego biurka. Odpowiednie dopasowanie wysokości (ok. 30 cm) ponad głową telemarketera w zupełności zapewni mu komfort pracy i odizoluje od dźwięków z sąsiednich stanowisk. Poprawi to nie tylko komfort jego pracy, ale znacząco wpłynie także na osiągane przez niego cele.

Zapewnienie odpowiednich warunków akustycznych w biurze call center to podstawa jego prawidłowego funkcjonowania. Możliwości zastosowania różnorodnych rozwiązań jest bardzo dużo, od tych stałych, po łatwe do zastosowania rozwiązania mobilne.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Esglas.